Employer Branding vroeger en nu

En welke elementen daarin doorwegen

Onze klanten lopen er zo vaak tegenaan: ze willen groeien – daarvoor doen ze beroep op JDI-Ondernemers voor groei :-) – maar ze vinden geen mensen. Klassiek. Meer reclame maken en meer spenderen aan advertenties zijn dan maar pleisters tegen het bloeden. Hét Olympisch minimum in de War for Talent is namelijk een juiste employer branding.

Om het met Simon Sinek te zeggen: “Customers will never love your company until employees love it first”. En vervang dat ‘customers’ gerust met ‘kandidaten’, want voor hen geldt het nog meer: als je medewerkers niet enthousiast zijn over jou als werkgever, hoe wil je dan kandidaten aantrekken?

Je eigen medewerkers blijken maar al te vaak je beste ambassadeurs op vlak van recrutering. Stralen zij vertrouwen uit en trots, dragen ze dat over op hun omgeving. Aan jou om dat te versterken met je employer branding.

Potentiële medewerkers trigger je dan met de juiste boodschappen. Echter, door digitalisering en de maatschappelijke ontwikkelingen is de aanpak hierrond helemaal geëvolueerd, net zoals de aanpak rond employer branding: vroeger wierf je mensen functioneel aan voor een levenslange job. Vandaag nemen topemployers mensen op in een community waarin ze zich kunnen ontwikkelen en ontplooien – en dat in het kader van een zinvolle levensbalans.

 

Employer Branding evoluties

Sta je ook voor deze uitdagingen? En wil je groeien met je eigen talent in je organisatie? Of effectief werken aan je employer branding?

Dit kan je lezen in ons Groeiboek Talent & organisatie ! Binnenkort te bestellen op onze webshop en nu al te verkrijgen bij Neal op neal@jdi.be

Ja, hou me op de hoogte