Een herkenbaar verhaal dat potentiële klanten trekt
Ben je online aanwezig? Een website, enkele sociale kanalen,…? Goed bezig, je zit al aan het Olympisch minimum! Maar om te winnen is meer nodig. Begin bij ‘gevonden’ worden. Want je kunt wel aanwezig zijn op de juiste plek op het juiste moment, als klanten je niet vinden, ben je nog een vogel voor de kat. Hieronder ontdek je 3 sleutelelementen die ervoor zorgen dat zoekers je wél vinden.
Met andere woorden: het start allemaal met ‘online vindbaarheid’. Klanten moeten je online vinden én zich aangesproken voelen tot jouw product, dienst of bedrijf. Waar het dan écht op neerkomt is dit:
1. Je wordt online opgepikt als je verhaal... helder is
Een duidelijke boodschap laat geen ruimte voor twijfel. Het is helder wat en hoe je iets doet, en liefst ook waarom je dat doet.
Je bent dus vis, of vlees. Voor beide is een publiek, maar de combinatie van de twee, of onduidelijkheid over wat je nu aanbiedt, schrikt meestal af.
Dus: uit je online identiteit blijkt heel helder:
- Wie je bent
- Waar je voor staat
- Waar je voor gaat
2. Je wordt online opgepikt als je verhaal... herkenbaar is
Je voorziet oplossingen voor de heel concrete noden of vragen van (potentiële) klanten.
Een roze olifant is natuurlijk leuk, maar als je doelgroep porselein verzamelt, is die niet enthousiast. Die zien eerder brood in superzachte veertjes die gemakkelijk stof opnemen zonder het porselein aan te raken.
Dus: je online identiteit is heel herkenbaar in:
- Waarom klanten bij jou moeten zijn
- Hoe je oplossing voor hen werkt
- Wat ze precies van je krijgen
3. Je wordt online opgepikt als je verhaal... vindbaar is
De juiste inhoud op de juiste plekken zorgt ervoor dat je in zoekresultaten opduikt.
Sommigen zijn net op zoek naar die speld in de hooiberg die jij kunt leveren. Het is kwestie voor jou om te weten welke speld gezocht wordt en hoe zij ernaar zoeken.
Dus: je duikt in zoekresultaten op als je:
- Hetzelfde woordgebruik toepast als je doelpubliek
- Concrete antwoorden biedt op hun vragen, letterlijk.
Als je deze drie elementen juist gebruikt in je online positionering, worden je berichten ook gedeeld. Je ambassadeurs nemen dan de verdeling van je boodschappen op zich en je bereikt exponentieel meer publiek.
Zit je toch nog met twijfels?
Laat ons heel vrijblijvend een gesprek voeren:
En geen schrik: we gaan je niet spammen!
(want dat beantwoordt niet aan de vragen van ons doelpubliek)