Duurzame groei dankzij je medewerkers

 

Dé hindernis voor groei vandaag ligt hem in het vinden én behouden van de juiste medewerkers. De zoektocht naar nieuw talent en het behouden van goede medewerkers is een hele uitdaging. Het succes van een bedrijf bestendigen, hoe high tech ook, lukt (voorlopig) alleen met de handen en hoofden van echte mensen.

War for talent is een vak op zich

New call-to-action

 

Medewerkers en management betrekken met sterk leiderschap

Sterk leiderschap maakt het verschil tussen een goed en een uitmuntend team.

Leiderschap uit zich in:

  • mindset, gedrag, kennis, competenties en ontwikkeling van medewerkers
  • het niveau van stress en burn-outs binnen een team
  • het bereiken van gezamenlijk resultaat
  • een duidelijke visie en objectieven, die door heel de organisatie gedragen worden.

 

Mensen aantrekken en behouden met employer branding

Een goede naam en faam als werkgever is in tijden van sociale media van cruciaal belang. Potentiële medewerkers charmeer je ermee en bestaande medewerkers waarderen je authenticiteit.

Die naam en faam bouw je stap voor stap op. Als je dat goed aanpakt evolueren je medeWerkers naar medeMerkers. Zij promoten je merk niet alleen vanuit je organisatie, maar ook in hun privéleven.

New Ways Of Working vragen een andere manier om met mensen om te gaan:

  • projecten worden korter, moeten snel opgestart en afgesloten kunnen worden
  • collega’s werken thuis of op afstand: hoe zorg je dan voor de nodige samenwerking
  • meer en meer professionals werken op zelfstandige basis en moeten geïnteresseerd blijven om voor jouw organisatie te werken

Voor employer branding worden nieuwe marketingtechnieken gebruikt. Inbound marketing en social selling zijn geen onbekenden meer voor HR. Talent marketing is het nieuwe rekruteren.

 

Medewerkers méér bieden dan werk: werkgeluk

  • Vergeet work-life balance. Werktijd is ook leef-tijd en hoort bij het leven. Het is een kwestie van een zinvolle werkbeleving te creëren zodat medewerkers betrokken blijven.
  • Focus op levensbalans ondersteunt vanop de werkvloer ook het dagelijks leven van je medewerkers.
  • Neem je medewerkers mee in je verhaal. Laat hen er deel van uitmaken door ze eraan te laten mee-schrijven. Op die manier krijgt jouw zaak ook voor hen betekenis.

Zo ontstaat betrokkenheid en van daaruit groeit verantwoordelijkheidszin voor je organisatie en haar doelen.

Met tevreden en betrokken medewerkers heb je:

  • 34% hogere productiviteit
  • 51% minder personeelsverloop
  • 41% van het publiek heeft meer vertrouwen in de mening van medewerkers dan in wat de bedrijfsleider of de PR-mensen zeggen

Redenen genoeg om je groei duurzaam te maken door te werken aan de menselijke kant van je strategie: je medewerkers.

 

Zijn jouw medewerkers mee in je groeiverhaal?

Test het hier!